Vážení rodiče,
po prvním týdnu si
dovolujeme reflektovat distanční vzdělávání na naší škole. Rádi bychom Vás
ujistili, že naším cílem není děti (potažmo Vás) zahltit prací, chceme, aby se
naši žáci v rámci možností rozvíjeli a ve vzdělávání neustrnuli. Naší
ambicí není perfektně zvládnuté učivo a neočekáváme, že odevzdané úkoly budou
dokonalé a bez chyb. Není tedy opravdu nutné, abyste se s žáky učili. Když
nebudou látce rozumět, ať se obrátí přímo na učitele. Spíše se občas dětí
zeptejte a nechte si ukázat, čím se zabývaly, aby měly možnost svou práci
prezentovat i jinak než na dálku. Učitelé jim budou podporou a těmi, kdo jim
bude dávat zpětnou vazbu v pokroku nebo upozorňovat na chyby, neboť i díky
nim se přece učíme. Za těchto okolností je klasifikace samozřejmě jen
motivačním prostředkem, tedy jednou z alternativ, jak žákovi práci
pochválit a povzbudit jej v činnosti. Hodnocení by mělo převažovat především
slovní.
Dalším problémem na 2. stupni je
nejednota v zadávání úkolů, naši učitelé používají různé technické
možnosti, což se může pro některé žáky stávat nepřehledným. Není ovšem jednoduché
se v tak početném pedagogickém sboru a v situaci, na kterou jsme
nebyli připraveni, sjednotit a vyškolit v jednotném technickém postupu
zadávání práce. Stejně jako žáci i učitelé disponují v domácím prostředí
různou technikou a také jejich dovednosti v IT nejsou na stejné úrovni. Přesto
na rámcovém sjednocení v zadávání a rozsahu úkolů pracujeme.
Nejdůležitější v této chvíli je pro nás komunikace s Vámi. Zatímco ve třídě má učitel okamžitou zpětnou vazbu, v této situaci neví o žákových možnostech a případných problémech vůbec nic, pokud mu to není sděleno. I to se ale snažíme zjišťovat a k výuce některých žáků přistupujeme po dohodě s rodiči individuálním způsobem. Pokud tedy řešíte v souvislosti s výukou jakýkoli problém, dejte to vědět třídnímu učiteli. Vše, co učitelé svým žákům zadávají, je má rozvíjet a obohacovat, nikoli komplikovat a ztěžovat situaci Vám, rodičům.
Děkujeme za pochopení, vstřícnost a spolupráci
učitelé Základní školy Liberecká 26